Behandlingar

Vår diode laser är en extremt snabb och effektiv diode laser för dig som vill bli behandlad av det absolut bästa på marknaden. Behandlingstiderna är väldigt korta samtidigt som man får riktigt bra resultat!

Vi kan behandla ljusa hårstrån och mörka hudtyper utan att kompromissa på resultat och er hälsa. Behandling med vår ZEMA 808 upplevs av de flesta som helt smärtfri!

Fettfrysning är en vetenskapligt bevisad metod för permanent reducering av fettvävnad som inte reagerar på kost och träning. Fettfrysning kan inte ersätta traditionell fettsugning men är ett enkelt och effektivt alternativ för att ta bort isolerade fettdepåer. Metoden går ut på att det sker en kontrollerad kylning av underhudsfettet genom en s.k. selektiv lipolys.

Med fillers kan du få fylligare läppar, fylla ut en rynka, få mer markerade kindben eller bara fylla ut andra delar av ansiktet som tappat sin fyllighet. Många väljer fillers framför kirurgi idag, några av fördelarna med fillersbehandling är att det går fortare och kostar mycket mindre.

Fillersbehandlingar utförs av en legitimerad Läkare.

Botulinum produkter som Botox och Azzalure är en beprövad och godkänd läkemedel som länge har använts inom hälsosektorn. Idag används Botox också för estetiska behandlingar för att jämna ut linjer och rynkor. Man ser slutresultat inom ett par dagar, och det varar upp till 6 månader. För att bibehålla bästa resultat bör behandlingen upprepas var fjärde till sjätte månad.

Botoxbehandlingar utförs av en legitimerad Läkare.

Omroj Klinik är en av de första klinikerna i Sverige med M3.
Med denna apparatur kan vi bl.a. erbjuda följande behandlingar:

• Peeling med diamantstenar
  • Peeling med saltlösning
  • Hudföryngring och hudåtstramning med RF
  • Lymfatisk massage
  • Pigmenteringar
  • Ringar under ögonen
  • Acne
  • Celluliter
  • Kroppsskultering
  • m.m.
  • Mesoterapi
  • Djuprengöring med kavitationspeeling
  • Fettreducering med ultrasound liposuction
  • Rosacea

Hudföryngring är en behandlingsmetod för att få en fräschare hud, med ny lyster, mindre porer, reducerade kärl och pigmenteringar. Behandlingen är smärtfri och kan upprepas tills man uppnår önskat resultat.

Acne är en vanligt förekommande hudsjukdom som beror på inflammation i talgkörtlarna, vilken kan ge upphov till så kallade finnar och pormaskar. Vi kan effektivt behandla acne med hjälp av mesoterapi och oxybrasion. Oxybrasion är en av de få behandlingar som är effektiv mot inflammerad acne.

Pigmentfläckar är mycket vanligt och de vanligaste orsakerna är solexponering, hormonförändringar och hudens naturliga åldrande. Vi behandlar pigmentfläckar med RF-teknologi som ödelägger pigmentet i de celler som har överskott på melanin. Resultatet är att pigmentet försvinner genom koagulering. Slutresultat ser man efter ungefär 2 veckor.

Ytliga blodkärl är ett mycket vanligt problem i alla åldrar, både för män och kvinnor. Hos oss kan ni bli behandlade med en av världens mest effektiva metoder för att bli av med era ytliga blodkärl, kärlspindlar eller kärlbristningar. Behandlingsmetoden vi jobbar med heter "thermocoagulation" och vi använder oss av den senaste utrustningen från DECTRO INTERNATIONAL (Kanada) som utvecklat dessa typer av apparaturer sedan 1978!

Diamond microdermabrasion eller "diamantslip" som det också kallas är en peelingbehandling som utförs med en pennformat verktyg vars topp är klädd med fasta diamanter. Munstycket förs varsamt över huden och hudytan exfolieras samtidigt som döda hudceller sugs upp på så sätt bidrar behandlingen till cellförnyelse och aktiverar därmed hudens egna läkningsfunktioner.

Skin whitening är en typ av kosmetisk behandling som kan användas för att jämna ut hudtonen. Behandlingen är skonsam och smärtfri men väldigt effektiv. I de flesta fall kan man se resultat direkt efter avslutad behandling.

Kontaktuppgifter

• Adress : Svärdvägen 3 A, 7 tr 182 33 Danderyd